torsdag 6 november 2014

Hej föreningen!

Att ta över ordförandeposten efter Ulf Westberg är en stor ära – han är Mr Hästveda Bf för mig och många andra, och har varit en av mina viktigaste mentorer under mina första år som biodlare.  Av honom har jag lärt mig mycket av det jag kan idag, inte minst ett förhållningssätt som biodlare – att våga prova på nya saker.  I Hästveda Biodlareförening är det högt i tak och vi har ett väl fungerande samarbete såväl inom föreningen som med andra parter, t.ex. bihälsokonsulenten på riksförbundet.

Ulf är en av de första som var bollplank när jag tillsammans med min projektpartner Sofi Holmgren startade Adopt a Bee. Det har varit en lyckad satsning, men min tid i projektet närmar sig sitt slut och en ny biodlare tar över skötseln av bina från och med nästa vår.

Jag har således inga egna bin att ta hand om längre utan kommer i stället att roa mig med att ta hand om biodlarna i den här trevliga föreningen J. Ulf har lagt ribban för ordförandeskapet och jag ska göra mitt bästa för att bibehålla den höga standard som finns i föreningen.

Väl mött i stugan på lördag när du hämtar din oxalsyra!
/Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar